Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dovolená je relax

  Když jsme s nejlepším mužem mého života jeli na jednu z našich prvních dovolených, ještě jsme řešili otázku, kdo bude kdy řídit a kdo navigovat. První nekompromisní prohlášení znělo: „Ženské nemají geny na čtení map, to je nezvratný fakt". Pak jsme několikrát zabloudili. Pak mě přestalo bavit, když jsem na každé páté křižovatce na dotaz - kam mám jet? Dostávala standartní odpověď: „Já nevím..." Pak se o tom nějak přestalo mluvit a když bylo potřeba nezabloudit, řízení záhadně vždycky vyšlo na něho...

na cesti Hnízdilová  

Vraceli jsme se po krásné dovolené u moře domů. Přespali u Benátek a měli dost času na další cestu, protože ještě jeden nocleh byl rezervovaný někde u Ramsau. Tím pádem i dost času, abychom nemuseli pospíchat po dálnici, ale přejeli „kopečky" po romantických klikatých silnicích . Jenže v té době byl - po hrozné havárii - stále uzavřený Tauerntunnel, což nás donutilo najít novou trasu jinudy. Můj miláček byl v dobrém rozmaru, nechal cestu na mě:

„Vyber si, kudy chceš jet, mě je to jedno", prohlásil velkoryse.

Stoupali jsme od moře k Alpám, bylo nádherně, moc jsem nedávala pozor na mapu - tam se ani zabloudit nedá....

Ta silnice vypadala rozumně, směr byl dobrý. Nebylo nám divné ani to, že nás zastavilo mýto - poučeni zkušenostmi, že na téhle trase se vybírá poplatek ledaskde, za dálnice i tunely. No, bylo to trošku dražší, pravda, ale doopravdy jsem znejistěla, až když nám vydali lístek, na které byla i fotka našeho auta. Můj z nejmilejších byl ale v útlumu a dobré náladě, nevyvedlo ho to z klidu. Jeli jsme dál, já vzala mapu a pochopila, že jsem v průšvihu. Ta cesta vedla přes Grossglockner....

Při představě, že jeho milované autíčko, které vidělo sníh jen z garáže a zmoklo jen omylem, muselo teď překonat ten šílený kopec, jsem tušila, že nás čeká partnerská krize a zvolila strategii - mrtvý brouk.

Ze začátku to šlo, jenže ze silnice se začínal stávat klikatý had. A bylo to čím dál tím víc do kopce. To už se moc ukecat nedalo, miláček znejistěl a přišla otázka, která přijít musela:

„Jak je to ještě daleko?"

Špitla jsem, že „asi kilometr" a strategicky si nechala pro sebe, že ten kilometr je na výšku. Nějakou dobu to ještě vydrželo, než pochopil, kudy jedeme. Když oni tam mají u silnice spoustu cedulí, každá hlásá, jak jste vysoko, kde jste...Navíc teploměr v autě začínal ukazovat teploty nejdřív těsně nad nulou, pak kousek pod...no, muselo se to nutně proseknout.

Hrozně se naštval.

Pak mu nezbylo, než se smířit s osudem. Ale pomstil se mi. Zastavil těsně před průsmykem, prý: „Když už jsme tady, musíme se vyfotit". Jeli jsme od moře, oblečeni podle toho - tričko, kraťasy. Byla to fakt romantika, vystoupit z vyhřátého auta, venku -2, sníh, začínající mlha. Hlavně se usmívat a radovat se z výletu :)

Nocleh nám nezrušili, i když jsme přijeli pozdě. Večeři jsme nestihli, dostali jsme čaj a sušenku. Místo vyznání lásky jsem poslouchala hysterický řev hladového chlapa, jaká jsem příšera, že se na mě nedá spolehnout (mimochodem, ON blbě odbočil :) a na závěr přednášky vydal prohlášení:

„Já tě mám rád, dostaneš ode mne, co si budeš přát, ale už NIKDY ti nekoupím mapu!!"

Musím uznat, že tuhle výhružku nesplnil, mapy máme odevšad, kam nás vítr zavál. A jestli jsem dostala všechno co jsem si kdy přála? Nóóó, to je na jiné téma :)  

Autor: Božena Hnízdilová | středa 7.5.2008 21:21 | karma článku: 13,09 | přečteno: 1435x
  • Další články autora

Božena Hnízdilová

Změna času? pěkná p... hloupost

Mně osobně je změna času šumák, ať vstanu kdy chci, probouzím se stejně až kolem deváté...

27.3.2015 v 22:42 | Karma: 28,39 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Voda v anglickém Worcesteru

Ne že by záplavy v Anglii byly něco zas až tak moc vyjímečného. Tedy aspoň v hrabství Worcestershire, kam se občas podívám. Ale aby trvaly několik měsíců, to nepamatuju.

20.2.2014 v 19:32 | Karma: 13,74 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

O hodném jabloneckém řidiči pluhu

Sníh padá a padá a padá ...a my, protože nejsme v Anglii, kde počkají, až roztaje, se snažíme ho přeprat. Podle toho, jestli máme lopatu, nebo Tatru s šípákem, nám to jde hůř, nebo lépe. Já mám tu lopatu.

17.2.2012 v 20:54 | Karma: 16,19 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Doba ledová je doba ledová

V posledních dnech jsem pečlivým testováním dospěla k jednoznačnému závěru: Přesun z místa na místo je jistější na čtyřech kolech, než na dvou nohách. Tedy aspoň u nás, na drsném severu, v podhůří Jizerek.

2.2.2012 v 21:49 | Karma: 11,60 | Přečteno: 1808x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Co schovává dámská kabelka – jen pro odvážné

Tuším, že mezi námi děvčaty existují i takové, které mají kabelku jen jako modní doplněk. Pro většinu z nás je to ale zavazadlo obsahující vše nutné k přežití mimo domov. Přerovnat obsah do jiného, stylově v ten den vhodnějšího modelu, je pro nás těžké trauma.

21.9.2011 v 21:02 | Karma: 18,31 | Přečteno: 2140x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Vláda se bude zabývat budoucnosti zóny Plzeň-Líně. Letecká záchranka zůstává

18. května 2024  7:23

Ministři se po stažení plánu na budování továrny na výrobu baterií do aut v loňském roce znovu...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

18. května 2024

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3379x
Jen si občas nemám s kým povídat....

Seznam rubrik

Oblíbené knihy